neděle 10. ledna 2010

Inovativní, revoluční evoluce

Dnešní článek zastřeším slovní formulkou "podle mého názoru":

Inovativní revoluční evoluce výrobků každodené spotřeby, které je nutno konzumentovi vždy nečim připomenout, aby príjemce jednoduše neustále příjímal dojmy o progresivite a vylepšeních onoho super ultra revolučního wýdobitku(čti "uídobitku). Tento marketingový trend si především vždy vybavím u všeho drogistického tovaru. Počínaje "džiletkama" a "vadalem proti komárům" konče.

Třeba takové "džiletky" jsou vylepšovány snad každé dva týdny pro lepší oholení. Občas se ptám sám sebe kam až je možné v nespočetních inovacích zajít. Od časú staré dobré břitvy už uplynula pěkná řádka let, ale kdo ví, nakonec se přeci jen vrátime pouze k jednomu čepílku. Při upgradu z dvou čepílku na tři to je evoluční krok. Pri přechodu ze tří na čtyři to je další evoluční krok. Pozdeji zaznamenáme inovativní návrat pouze ke třím čepílkům, ale zatracene ostrým, předci tří ostré a masivní jsou lepší než čtyři teňoučké.

Dalším příkladem vystihujíci tento trend jsou mé oblíbené přípravky na hubení otravného hmyzu. Mně známe ješte z před dvaceti let pod názvem vandal. Prní verze pozostávali z jednoduchého malého zažízení určeného do elektrické zásuvky a z vyměnitelných náplní v podobě polštářků napuštených zázračnou látkou, která působila na hmyzí populaci expludujícim účinkem. Pozdeji přisly verze, kde účinná látka byla v stavu tekutém. Pak zase v tvaru tuhém. A nekonečný kruh marketingové estrády pokračuje. Z hlediska distribuce první verze byly přemyšlenejší, když mněly náplne v podobě napuštených polštářků. Verze s modrou či jinou kapalinou v průhledném džbánku, které modelka zasouvá do elektrické zásuvky, jsou maximálne neskladné co se týče distribuce. Další důkaz, že marketing pozná krom cest evolučných i cesty degenerativní pod záštitou slova inovace.


Je to začarovaný kruh vynalézavé marketingové propagace výrobků, které jsou podle mého názoru pořád stejné a když už změna nastane tak jen minimální, což je logické vzhledem k faktu, že dělat progresivní změny na x-krát obehrané písničce se nedají dělat neobmezeně...
  • rss
  • Del.icio.us
  • Digg
  • Twitter
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Share this on Technorati
  • Post this to Myspace
  • Share this on Blinklist
  • Submit this to DesignFloat

Žádné komentáře:

Okomentovat